Toeristenbelasting

"De Verenigde Staten gaan toeristen vanaf 8 september om een vergoeding vragen om het land binnen te komen. Reizigers betalen 14 dollar toeristenbelasting per persoon alvorens men in de VS vakantie mag vieren."

Lees :
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consument/article/detail/1146396/2010/08/18/VS-voert-toeristenbelasting-in-van-14-dollar.dhtml.

Het is nu 12 jaar geleden dat ik nog in de VS was. Vroeger - toen ik nog professioneel actief was - waren de VS nochtans een courante reisbestemming . Meestal was er weinig tot geen tijd was voor toerisme : toch houd ik schitterende en unieke herinneringen over aan dat land, voornamelijk aan de maand vakantie die ik daar in het begin van de negentiger jaren "gevierd" heb.

De Westkust trekt nog altijd zeer erg, maar ik denk niet dat ik er nog geraak. Hoewel, never say never.

Heel misschien doe ik ooit nog eens een city trip naar New York of zo, maar het soort initiatieven dat nu aangekondigd wordt helpt niet echt ! Daarenboven heb ik de indruk dat er aan de andere kant van de grote plas zeer veel veranderd is, voornamelijk sinds 9-11. En ik denk dat die veranderingen meestal niet ten goede waren.


No comments: