ING

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100803_031.

"ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten voor 60-plussers tot 1.000 euro per week. Daarmee wil de bank oudere klanten beschermen tegen fraude en oplichting."

Dit is discriminerend en betuttelend. Een paar zeer terechte reacties op de website van de krant :

"Wees niet naïef! Banken doen alleen iets voor hun eigen welzijn, niet voor dat van hun klanten. Ze willen alleen dat er meer geld in hun bezit blijft en zij meer intresten kunnen opstrijken, meer niet. Een limiet bedrag opleggen voor afname van geld zou enkel mogen als de klant er expliciet om vraagt en kan volgens mij niet opgelegd worden door de bank zelf. Het gaat tenslotte om 'ons' geld en niet dat van de bank. De bank hoeft dus niet autonoom te beslissen in mijn plaats; en doen ze dat wel dan ga ik wel op een ander."

"Het is simpel ... centen weghalen bij ING en naar een vriendelijker bank brengen."

Een vriendelijker bank : zo die al te vinden is ...

4 comments:

pablo said...

De maatregel wordt al ingetrokken.

pablo said...

Ik herhaal nogmaals dat totaal zinloze commentaren niet gepubliceerd worden.

Anonymous said...

Zijn ze dan toch compleet de pedalen kwijt, die banksters ?

Of was de baas met vacantie ?

pablo said...

Voor één keer deelt het overgrote deel van de bevolking en de media mijn standpunt. De marketingblunder van het jaar : een oerdomme beslissing.

Greed blinds !