Ansel Adams

Ik ben gewoonweg gek op de zwart-wit landschapsfotos van natuurfotograaf Ansel Adams (1902 - 1984).

Voor de cultuurbarbaren die hem niet zouden kennen, zie o.a. http://www.anseladams.com.

Nu lees ik in de krant dat zijn erven een rechtszaak aanspannen tegen een man die beweert 65 verloren negatieven van Adams te bezitten. Hij kocht die negatieven 10 jaar geleden op een rommelmarkt voor 45 dollar. Hij heeft ze pas onlangs kunnen identifiëren als zijnde werk van Adams. De waarde van die negatieven zou nu 150 milhjoen dollar bedragen. De familie beweert dat het geen negatieven van Adams zijn.


Welles, nietes, het interesseert me niet echt. Maar kunnen 65 negatieven, zelfs van een uitzonderlijk kunstenaar als Adams 150 miljoen dollar waard zijn ?

Nog maar eens een drukfout of pure, laaiende onzin ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Ik stel vast dat ik steeds meer tikfouten pleeg, die ik in de mate van het mogelijke - dat is wanneer ik ze zie - corrigeer.

Ik vraag mijn lezers om geduld en begrip : mijn sterk verminderd zicht is mede schuldig aan dit falen.