IJzerwake

De Standaard vindt het nog nodig een artikel te wijden het handvol neo- en de oude fascisten die op "bedevaart" gaan naar de IJzerwake.

Lees :
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=FD2UBJI4&word=het+moet+sneller%2c+de+tijdbom+tikt.

Een spandoek op die manifestatie" : "Mijn vader was een oostfronter en als Vlaming ben ik daar fier op" ; ik heb de hoofdletter van de fronter weggelaten. Maar het artikel bevat nog véél meer van dat moois. Het is moeilijk te geloven dat ik in hetzelfde land woon met dat soort individuen. Kunnen ze in een of ander afgelegen gebied van Duitsland niet ergens een reservaat oprichten ?

De toekomst van Flaanderen ? Nee, pikzwart achterlijk fascisme op zoek naar revanche !

4 comments:

Anonymous said...

Achterlijk ? Achterlijk ? Wie is hier achterlijk ? Je zou toch moeten weten dat alles wat zestig-zeventig jaar geleden fout was nu modieus en na te streven is ?

Anonymous said...

Ben je zelf al ooit op de IJzerwake geweest? Of ben jij zo iemand die alles weet uit de gazet ...
Op de IJzerwake worden geen extremere standpunten ingenomen dan pakweg het programma van de NVA. Maar ach ja even vergeten dat al die Vlamingen die op de NVA hebben gestemd misschien niet wisten wat ze deden? Te dom om zelf na te denken?

Pablo Carpintero said...

Beste "Anonymus",

- Ik heb er geen enkele behoefte aan dat soort manifestatie te bezoeken.

- Moest ik alles weten "uit de gazet" dan zou ik nu een extreem flamingant zijn.

- De vraag is inderdaad : wie is te dom om zelf na te denken ?

Ik ben ervan overtuigd (weeral door de gazet nietwaar) dat een groot deel Vlamingen op 13 juni juist niet genoeg nagedacht hebben.

- Maar mijn mening is niet meer waard dan de uwe ...

pablo said...

Over de IJzerbedevaart zal ik maar zwijgen zeker. Ik zag op TV (ja die media hé) dat er minder volk was dan op de begrafenis van een half bekende BV.