Staalkaart

In de lezersbrieven van De Standaard over de benoeming van de premier in een Europese functie :

"... een Vlaming als eerste president van Europa. Beoordeel de man : stil, hardwerkend, hoge intrinsieke waarde, klein ego. Een staalkaart van Vlaanderen."

Deze kwalificaties zijn waarschijnlijk van toepassing op de man ; ik ken hem niet. Maar om dat weeral te gaan veralgemenen naar Flaanderen en de Flaming moet je wel een romantisch, half blind en idealistisch bevlogen "regionalist" zijn.

En in dat lijstje werden in ieder geval twee eigenschappen van Vlaanderen vergeten : bekrompenheid en navelstaarderij.

5 comments:

Pablo Carpintero said...

Ik denk dat onze ex-Leider Guy vannacht bijzonder slecht zal geslapen hebben. En Bertje natuurlijk ook.

de 2de belgische premier said...

ik geef me aan binnen 2,5jaar!!
en voor de helft vd prijs van onze rompay!!

pablo said...

Indien je iets mispeuterd hebt moet je geen 2,5 jaar wachten om je "aan te geven".

de nieuwe 2de president van europa said...

wel!!

zo lang kan ik je dan nog ######!!!
of met je ###### spelen!!

(premier moet president zijn!!)

pablo said...

Volgende keer vlieg je er uit !