Frituren

Mijn krant weet dat de friet niet langer ontsnapt aan de crisis. October was de slechtste maand in jaren voor frituren.

Voor een interessante analyse zie : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=332IU581.

Typisch : tot en met september was 2009 een schitterend jaar ; daar horen we niets over. October valt tegen en onmiddellijk luiden de alarmklokken ! Maar de "Week van de friet" komt er aan ! Er is nog hoop !

Overigens (even terug naar October) indien de friturist die ik deze week al een paar keer aan het werk zag op TV een type voorbeeld is van zijn collega's frituristen, dan kan ik deze evolutie alleen maar toejuichen.

2 comments:

davy said...

ik vind het wel raar!!
telkens gelijk wanneer (zeker in het weekend) je een frituur voorbij rijdt, staat er toch redelijk veel volk!!!
anderzijds is het dag van vandaag toch duuur geworden een frituur!!bankje friet middel (1grote patat??)=1,8 a 2€!!vol-au-vent of stoofvlees 2,5 a 3€ voor potje van amper 200gram!!

davy said...

frituur wordt ook dacht ik belast op een ander manier, forfaiteir of zoiets.
maar als die frituurist zijn gerief in het... koopt en zegt dat hij 1000 pakjes en ...kg vlees minder verkocht heeft. wie kan dat kontroleren?? en natuurlijk heeft hij dan wettelijk minder verkocht.