Glansmens

Naar het schijnt heten het soort individuen dat wij hier BV's noemen in Zuid Afrika "glansmens".

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DP2HGE6U.

Ik huiver bij die gedachte alleen al - er zijn dus landen waar het nog erger gesteld is dan hier met het aanbidden van pseudo ... op het altaar der vergankelijke roem. Ik heb het eerst gekozen woord vervangen door ... omdat ik zelfs dat rare soort mensen niet wil kwetsen, hoewel velen onder hen eigenlijk niet beter verdienen, want ze zouden vader en moeder verkopen om in de "boekskes" te komen. Allons, kalmeer je Pablo !

Nu lees ik dat er een serie (in mijn ogen onnozele) foto's gemaakt is met, natuurlijk, hoe kan het anders, een reeks BV's.

Daar is niets mis mee, behalve dat geld dat in mijn ogen nuttiger aan hulp zou kunnen worden besteed weer naar publiciteitsbureaus vloeit. Maar ja, dat is niet nieuw : alle ontwikkelingsorganisaties bezondigen zich daar in mindere of meerdere mate aan.

Maar een van de gekozen BV's heet Delphine Boel. Bekend ? zeker ! Berucht ? Misschien nog meer. Maar Vlaminge ???? Spreekt die dame zelfs Nederlands, of wat er in die kringen voor doorgaat ? Ik weet het niet, en het is eigenlijk ook niet belangrijk, totaal niet.

Panem et cirsenses !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Op de ridicule foto heeft ze - vervomd als vrijheidsbeeld - eurg - een reuzecopij van "Max Havelaar" onder de arm. Zou ze daar ooit al van gehoord hebben ?