E-mail

Ik kom nog even terug op mijn recente post "E-mail vrije dag".

In "Afkicken voor e-mail junkies" in De Standaard van vandaag (blz E2 én E3) lees ik dat een genaamde John Freeman een boek geschreven heeft over "The tyranny of e-mail".

Heeft die man dan nooit een telefoon gehad ? Je staat uren in een rij, komt eindelijk aan het loket, de bediende krijgt een telefoontje, en je mag wéér wachten.

De telefoon is het meest "onbeleefde" communicatiemiddel dat ooit werd uitgevonden. De telefoon heeft altijd voorrang. Tegen die artificiële voorrang - oei de telefoon gaat, ik moet alles laten vallen om snel te antwoorden - is er maar één oplossing, die ik zeer dikwijls gebruik : niet antwoorden. Ik zie later - wanneer het mij past - wel wie het was ; en telefoons van privé nummers hoef ik al helemaal niet : indien de beller vindt dat ik zijn /haar nummer niet moet kennen (meestal om zelf niet lastig gevallen te worden) is hij / zij zelfs geen seconde van mijn aandacht waardig.

I hate telephones ; I hate them with a passion ! Leve de e-mail !

2 comments:

Pablo Carpintero said...

Het tiende e-mail gebod van de kerel die een e-mail vrije of arme dag wil organiseren is :

"Gebruik je gezond verstand".

Geinig, niet ?

Pablo Carpintero said...

Zie = http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=332IU57V.