Kilometerheffing

Nog maar eens uit de krant van vandaag (De Standaard blz 7).

In Nederland : "Ook het leefmilieu moet van de maatregelen profiteren. Minister van verkeer en Waterstaat ... gaat uit van een vermindering met drie megaton tegen 2020."

En bij ons : "Vlaanderen belast personenauto"s de eerstvolgende tien jaar nog niet."

Is het daarom dan - om die niet bestaande belastingen te vermijden - dat ik onlangs mijn zware firmawagen verkocht heb.

Dit is onverantwoorde onwetendheid of verregaande slordigheid.

3 comments:

davy said...

wordt dringend tijd dat ze hier ook iets doen!! alle buitenlanders rijden gratis door belgie naar landen waar je wel moet betalen voor hun autostraden te gebruiken!!
en voor ons zal er dan wel een regeling zijn zeker??hoe doen ze het bvb in frankrijk...

Pablo Carpintero said...

In het bericht hoordden :

na de zin over Nederland : "Drie megaton WAT" ?

Na de zin over Vlaanderen : "En inderdaad, het is mede omdat onze personenwagens nog niet belast worden dat ik mijn zware ex-firmawagen verkocht heb."

Ik had het dus over de journalistiek, niet over de maatregel zelf, maar blijkbaar is een stuk van mijn post verdwenen, vergaan, of in mijn toetsenbord blijven steken.

Oud worden hé !

davy said...

als ge t'zelf weet...

t'zal weeral diene pc zijn zeker??
normaal wordt een pc bediend door een ...!!!