Zo ver is het nu gekomen

Gisteren werd ik gedurende een familiefeestje een paar maal voor "achterlijk" versleten omdat ik niet verwacht dat de republiek Flaanderen het beter zou doen dan het koninkrijk België.

Ik weet waar het compliment vandaan komt en maak er mij dus totaal niet druk om, maar het is wel tekenend van de razendsnel veranderende publieke opinie in deze apenregio. De "Belgen" in Vlaanderen smelten weg in recordtempo.

Vroeger waren het de Noormannen. Nu bid ik : van de republiek Flaanderen spaar ons Heer !

We weten wat we hebben (een bijna chaotische knoeiboel) maar we weten niet wat we krijgen (pure chaos of daarentegen een over-gereglementeerde politiek correcte politiestaat ?). Ik heb er alvast geen ons vertrouwen in.

Ik heb er zelfs geen gram vertrouwen in.

No comments: