Griep

Gelezen in lezersbrieven :

"Wanneer gaat die Mexicaanse-griep-gekte nu eindelijk eens ophouden? We horen langs alle kanten dat een klassieke wintergriep veel meer slachtoffers maakt maar ik kan me niet herinneren dat de media daar elke winter uitgebreid over berichtten."

en een reactie :

"Is wel waar natuurlijk, maar bij de gewone griep sterven oudere mensen (die anders bij de volgende hittegolf wel zouden sterven) nu zijn het vooral jongeren... Ik vind het goed dat mensen geinformeerd worden, nu gaat er eindelijk kritiek zijn op mensen die ziek gaan werken omdat ze zich o zo belangrijk voelen..."

Die reactie komt waarschijnlijk van een jongere, en niet te snuggere medeburger, en is doordrenkt van het steeds populairder dogma : "Oud = zéér duur én nutteloos". Ik vrees dat het niet te lang meer zal duren eer daar politiek correcte gevolgtrekkingen zullen uit volgen ...

En de kritiek op mensen die ziek gaan werken is ook een juweeltje.

Zie ook mijn recente post : "Health care for the elder".

1 comment:

pablo said...

En alsof het nog niet genoeg was :

"Vanuit Azië verspreidt een nieuwe variant van de ziekenhuisbacterie zich via Griekenland en Turkije razendsnel over Europa. De bacterie is resistent voor zogoed als alle bestaande antibiotica, waardoor de geneeskunde geen enkel verweer heeft tegen de infectie."

Pwwleeez !