Huren

"De Privacycommissie heeft aanbevelingen opgesteld voor verhuurders en vastgoedmakelaars om aan te geven wat toegelaten is en wat niet op het vlak van het beheer van de gegevens van kandidaat-huurders. Dat bericht Le Soir.

Sommige informatie, zoals de reden van de verhuis, de naam, de coördinaten van de werkgevers en de gedetailleerde kopie van de loonfiche zijn niet relevant. Het nummer van het rijksregister kan niet geëist worden. Het bedrag van inkomsten mag gevraagd worden, niet de aard. Verder is het verboden om een kopie van het strafblad te vragen. De verhuurder mag ook geen referenties vragen aan een toekomstige huurder." (My italics).

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/955882/2009/08/04/Privacycommissie-Huurder-heeft-recht-op-priveleven.dhtml.

Mede omdat ik enige ervaring heb met moedwillige en totaal onbetrouwbare huurders ben ik "blij" dat ik mijn pensioenkapitaaltje niet in immobiliën belegd heb. Het eigendomsrecht wordt steeds verder uitgehold ten behoeve van politiek correcte doelstellingen.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Overigens heeft de keuze voor "risicoloze" financiële beleggingen mij, dank zij de "experten" van de bank aan wie ik mijn centen heb toevertrouwd, ook al een pak geld gekost ...