Marilyn

Op een website lees ik, eerder toevallig :

"Op 5 augustus 1962 wordt Marilyn Monroe naakt op bed in haar huis in Brentwood gevonden. Ze stierf door een overdosis slaappillen. De officiële lezing was dat ze ,,waarschijnlijk'' zelfmoord had gepleegd."

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090729_032&kanaalId=791.

Een ongelukkig icoon uit mijn jeugdjaren, maar niet echt mijn icoon.

Ten eerste waren de meeste van haar films moreel "doorslecht" en verboden voor ernstige katholieke collegestudenten (eigenlijk ronduit belachelijk wanneer je nu een van haar films ziet ...) en hebben we die dus eigenlijk pas later langs de TV leren kennen.

Ten tweede heb ik haar altijd "té" gevonden, behalve in het acteren, wat ze gewoon niet kon - enfin dat is toch mijn mening. Kim Novak was meer mijn ding.

Maar toch is er één - intussen bijna historische - reden waarom die naam wil gedenken, al zullen jullie nooit weten waarom.

1 comment:

Anonymous said...

Jaja ...