Tertio

Volgens mijn krant verliest Tertio de steun van het ACW.

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GL2D0NIJ&word=tertio.

Blijkbaar ben ik niet de enige bij wie de haren wel eens ten berge durven rijzen gegeven de - heel af en toe - belabberde kwaliteit van de sociaal-economische artikelen in mijn lijfblad.

Tertio is het enige blad dat ik van de eerste tot de laatste bladzijde uitlees, hoewel het gebeurt dat ik van hun theologische en psychologische bijdragen en jargon niets meekrijg. Toch blijft de lectuur een deugdoende wekelijkse ervaring.

Het ACW vondt dat het weekblad al lang teleurstelde en : "Wij vinden daar niet echt in terug wat ons, sociaal progressieve christenen, bekommert."

Mijn mening : Tertio is veel te progressief op theologisch, religieus en psychologisch gebied en niet half progressief genoeg op sociaal gebied. Maar dan sta ik niet voor de verdediging van de verworven rechten van de vakbonden, maar voor het mondig maken van de bevolking in deze vijandige geglobaliseerde "vrije" economie en tegenover de haaien die haar besturen.

Op dat gebied hebben de vakbonden een belabberde track record. Zij hadden al véél eerder moeten reageren en ageren tegen deze pernicieuze evolutie !

No comments: