Solidariteitsprijs

Iedere zomer organiseert De Standaard een solidariteitsprijs waarbij organisaties zichzelf op een paginagrote advertentie kunnen voorstellen.

Vandaag is het de beurt aan de Zelfmoordlijn. Een ganse pagina vol met het diepzinnige "blablabla" en variaties zoals "blabla" en "blablablabla", titels en ondertitels inbegrepen. Geloof je me niet ? Kijk op blz 17 in de krant van vandaag.

Dat zegt me inderdaad allemaal niets meer ; dat is echt voldoende om half normale mensen zoals ik zelfmoordneigingen te doen krijgen.

Verleden week vroeg ik aan mijn zeven jaar jong achterneefje om mijn beste groeten over te maken aan zijn grootouders die verleden weekend vijftig jaar gehuwd zijn. Toen ik hem wat later vroeg wat hij moest vertellen zei hij zeer spontaan : "blablabla blablabla blablabla".

Onze communicatie gebeurt dus blijkbaar meer en meer op het niveau van een zevenjarige.

Arm Flaanderen, arm België.

No comments: