Lost luggage

Vorig jaar zijn wereldwijd zo'n 25 miljoen koffers kwijtgeraakt op luchthavens. Het komt erop neer dat u 1,1 procent kans hebt dat ingecheckte bagage niet op de band verschijnt op uw bestemming.

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Economie/article/detail/1084819/2010/03/25/Een-kans-op-100-uw-bagage-te-verliezen-als-u-vliegt.dhtml.

Het is me ook meerdere keren overkomen toen ik nog een frequent flier was. Gelukkig heb ik mijn baggage altijd wel teruggekregen (soms na een paar dagen), en één keer was mijn nochtans stevige valies vernield.

De weinige keren dat ik nu nog vlieg met ingecheckte bagage sta ik ter bestemming altijd met een visadempje te wachten : komt mijn valies er aan of niet ?

Overigens, één procent kans lijkt zeer laag ; maar op elk en ieder goed volzet vliegtuig betekent dat gemiddeld toch nog enkele valiezen ...

No comments: