Belachelijk (2)

Een bezielde en doordachte reactie over de monarchie van de door mij aanbeden voorzitster van de SP.A :

"Ik kan mij voorstellen dat de koning voor veel mensen het symbool is van de eenheid van het land. Maar ik denk dat dat eerder de sociale zekerheid moet zijn of zeld de Rode Duivels."
Ik zwijm van de bewondering voor dat geniaal voorstel !

"Hij heeft dat ook niet slecht gedaan" - ik hoor zijne majesteit zuchten van opluchting - "maar ik kan me voorstellen dat hij op zijn leeftijd liever op zijn jacht zit of wat langer uitslaapt. Wij willen hem daarbij helpen door een protocolair koningschap in te voeren."

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=FI2NPLJP&word=%22monarchie+onder+politieke+druk%22.

Dat beste lezers, is het niveau van het politiek debat in dit land ... Dag allemaal !

1 comment:

pablo said...

Madame Non spreekt zelfs over een oplossing (voor het bekrachtigen van de wetten) "die minstens op een neutrale en onpartijdige manier de wetgevende daad sacraliseert."

Nou moe !