Nieuws ?

-- "Slachtoffers van Gellingen nog steeds in de kou" : vier jaar na datum, het zoveelste bewijs van goed beleid ;

-- "Hitler krijgt wassen beeld in Madame Tussauds in Berlijn" : het heeft lang geduurd, maar eindelijk durven ze toch : de revival is overal in Duitsland zichtbaar - kijk maar eens naar de TV ;

-- "Flanders Today lijkt op Pravda" : ik had niets anders verwacht van onze schoolmeesters cum opgestoken vingertje - euh ik bedoel ministers ; jullie wel ?

-- "Banken smeren hun klanten bewust foute beleggingen aan" : wanneer de energieboeren, de verzekeringen, de informaticabedrijven, Telenet en Belgacom, enz enz enz ons mogen pluimen, waarom de banken dan niet ? En ze hebben zo veel meer ervaring dan alle andere sectoren samen ;

-- "Een roker met longkanker heeft geen recht op terugbetaling voor zijn verzorging. Dat vinden drie op de tien artsen" : idioten en beroepsidioten vindt je overal ; in sommige "vrije" beroepen misschien wat meer dan elders ...

-- "Nederlandse Al Capone’s troeft Gordon Ramsay af met duurste pizza" : Ramsay, een arrogante, onbeschofte, omhooggewaaide zak, nog een van die beroepsidioten. En wie denkt dat ik overdrijf moet maar eens naar het taalbegruik van die f** luisteren in een van de reality TV programmas die aan hem "gewijd" zijn.

Ik zal maar best stoppen zeker ?

Intussen blijf ik mij toch blauw ergeren aan de dagelijkse pubs voor erotische schetsen en erotische romans die mede met mijn abonnementsgeld betaald worden : dat doet mij zeer denken aan de puber die zijn "vieze" boekjes niet langer moet verbergen en er dan open, en nog een beetje provocerend, mee paradeert.

En ik erger mij ook aan de politiek correcte ophemeling van bepaalde publieke figuren. Ja, die bedoel ik. Maar gelukkig stimuleren die commentaren mij ertoe over bepaalde mensen en dingen nog eens opnieuw en diep na te denken ...

Mijn krant opzeggen ? En waar zou ik me dan over opwinden ?

1 comment:

Anonymous said...

Een arts op drie, en ik zie nu bij een vraagstelling door De Standaard dat 40 % van de respondenten vinden dat die artsen gelijk hebben. Zijn de mensen dan echt nog stommer en egocentrischer dan ik dacht ?