Dana nie

De 35-jarige pastoor van Reningelst, een kleine gemeente bij Poperinge, wil geen liedjes van Dana Winner in zijn mis, wegens niet geschikt voor een misviering, in casu een begrafenis.

Wat tegenwoordig allemaal tot nieuws wordt opgeklopt !

En toch wil ik het vermelden omdat die pastoor mijn volledige sympathie en instemming heeft ; ik hoop alleen dat zijn veto zal gelden voor alle niet religieuze muziek.

Ik zit soms met gekrulde tenen te luisteren naar alles wat er in zo'n begrafenismis (daarmee heb ik meer ervaring dan met trouwmissen) ten gehore wordt gebracht.Ten eerste is de keuze van gepaste religieuze muziek enorm groot, en ten tweede is de kerk geen supermarkt maar ieder maar kiest waar hij zin in heeft. Alhoewel ... vele pastoors zich op dat gebied als geranten van een supermarkt gedragen.

En geloven ze echt dat ze daarmee ook maar één zieltje winnen ? Of durven ze gewoon niet weigeren ?

No comments: