De pot

De CEO van Telenet over Belgacom :

'Ik denk vaak dat de strategie van Belgacom is : "We gaan in de aanval, en is die aanval niet legitiem, dan zullen we dat een paar maanden later wel voor de rechtbank horen." Dat vind ik niet leuk. Telenet zit zo niet in elkaar. Ik zou niet willen dat mijn team zo door het leven moet. We spenderen onze energie liever aan andere dingen. En het geld voor die rechtzaken had ik liever in mijn bedrijf geïnvesteerd.'

Dat lees ik in De Standaard van vandaag, en ik moet een paar maal zeer heftig slikken.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart is, of nog de parabel van de balk en de splinter. Maar aan guts heeft het de heer CEO nooit ontbroken !

Toegegeven, beiden zijn commercieel aggressieve en schraapzuchtige instellingen, en ik denk dat de CEO's aan mekaar gewaagd zijn - maar Telenet is een van de meest klant-onvriendelijke bedrijven die ik ken : met grote regelmaat verdwijnen er zenders uit het aanbod terwijl er niets in de plaats komt.

Ik ben klant bij Telenet voor kabel TV en bij Belgacom voor al de rest. En één ding weet ik zéér zeker : mijn digitale TV zal niet aan Telenet uitbesteed worden !

No comments: