Mij moet je niet geloven

Volgens de economisten van KBC zakt de olieprijs tegen het einde van dit jaar naar 105 dollar, om dan rond hetzelfde niveau te blijven. KBC staat met die prognose lijnrecht tegen de grote meerderheid van experts en analisten in binnen- en buitenland.

"Wij hebben de zaak echt langs alle kanten bekeken, maar we kunnen geen fundamentele redenen vinden waarom de olieprijs voort zou moeten stijgen."

Meer op : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF11062008_078&kanaalid=42.

Indien er geen fundamentele redenen van vraag en aanbod zijn, wat blijft er dan over om de prijsstijging te verklaren ?

Juist, ja. Speculatie.

2 comments:

Zimbob said...

Ik sop dat graag in mijn koffie... speculaasie.

Pablo Carpintero said...

Ik ook, maar ik mag niet meer. Gezondheid, weet je wel.

Maar deze speculoos-atie is véél minder verteerbaar ! Als kind las ik graag de avonturen van kapitein Zeldenthuis. Nu zijn het de avonturen van kapitein Nooitgenoeg.