Treinen

"Als de NMBS het veiligheidssysteem om treinongevallen te vermijden versneld wil invoeren, zal dat gaan ten koste van de dienstverlening. Dat heeft minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) verklaard in De Zevende Dag. Vervotte wil enkel weten van een versnelde invoering van het automatische remsysteem als dat op een 'realistische en veilige' manier kan. Zo zullen treinen bijvoorbeeld een tijdje uit roulatie moeten genomen worden om het systeem te implementeren. Vervotte betreurt dat de media zelf 'voor onderzoeksrechter spelen' in het dossier."

Lees (of lees niet, eigenlijk is het puur tijdverlies) : http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Vervotte-_-Versneld_invoeren_remsysteem_zal_invloed_hebben_op_stiptheid_treinen-.8300138-438.art.

Commentaar hierbij is eigenlijk totaal overbodig.

3 comments:

Pablo Carpintero said...
This comment has been removed by the author.
Pablo Carpintero said...

Lees wél : http://blog.marcelsel.com/archive/2010/02/21/cheminot.html#comments.

pablo said...

Ik heb lang een zwak gehad voor deze jonge spring-in-'t veld. Ik dacht : eindelijk wat fris bloed. Ik dacht ook dat ze van een ander kaliber was dan onze Gentse prima donna Freya.

Nu vraag ik me - samen met velen - toch af : minister of excuus-trees ? Sorry, mevrouw de minister.