Olsjt

Of is het Olstj ?

De burgemeester van Aalst is trots dat VTM haar stad uitkiest voor het beruchte "Mijn Restaurant".

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=472LQE8M&word=burgemeester+Aalst+trots.

Ook de schepen van Cultuur is verheugd over het nieuws. "De dienst Cultuur zal die kans zeker niet laten liggen en we zullen initiatieven nemen die in de smaak vallen bij het brede publiek. Hoe langer de kandidaten in het programma blijven, hoe meer we zullen ondernemen."

Ik lees ook dat de tv-zender wel steun vraagt aan de deelnemende steden.

Ieder zijn zin, maar ik heb het daar zeer moeilijk mee. Ondersteuning van de cultuur ? Op VTM ? De meeste TV zenders - en spijtig genoeg niet alleen de commerciële - kennen niet eens meer de betekenis van dat woord. En ik vind het hard om verteren dat de belastingbetaler eens te meer mag opdraaien voor de kosten. Niet zelfbedruipende programma's op commerciële zenders zouden mijns inziens gewoon van het scherm moeten verdwijnen.

Dat er tegelijkertijd een enorm pak "horse manure" een tijdvullende ballast van het scherm zou verdwijnen zou ook goed zijn voor de ecologische voetafdruk van die organisaties.

3 comments:

davy said...

ik dacht ergens te hebben gelezen dat het de deelnemende gemeente/stad 50.000€ kost om 'mijn restaurant' in hun gemeente/stad door te laten gaan!!

pablo said...

Zo iets ja.

davy said...

en dan nog eens de opbrengst vd sms'en (sms .... voor je favoriete 'mijn restaurant').