Belgacom boost het internet

"Meer voulme (zo staat het op de website) en meer snelheid voor idereeen".

Vandaag kreeg ik een brief waarin de firma me triomfantelijk aankondigt "Belgacom neemt u mee naar het Internet van de toekomst".


Mijn "volume" wordt "spectaculair" opgeschroefd en mijn mailboxvolume wordt vermenigvuldigd met 20. Mijn Internet Go contract verandert in Internet Favorite. Belgacom weet : "U hoeft dus zelf niets te ondernemen".

Nee, behalve 1.15 euro extra per maand te betalen.

Dat is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar een keuze wordt me niet gegeven : ik kan niets doen, behalve mijn abonnement "kosteloos" opzeggen via een aangetekend schrijven.

Ik - maar ja, ik ben altijd contrair - vind het eigenaardig dat de klant niets gevraagd werd. Het is te nemen of te laten. Maar ja, voor zo'n "geschenk" de klanten om hun mening gaan vragen, daar denken de informatica- en marketing-wonderkids van Belgacom niet eens aan !


Onderaan de brief staat : "Belgacom neemt je mee". Inderdaad, of ik het wil of niet !

6 comments:

Anonymous said...

bij ons doet telenet hetzelfde maar gratis

Pablo Carpintero said...

Telenet doet NIETS gratis !!!

meneer gratis said...

Goedgelovige mensen zoals anonymous maken Telenet en Belgacom slapend rijk.

Anonymous said...

Bij het lezen van die brief werd ik kwaad . Het is niet voor die anderhalve euro maar de manier waarop. Het is al duur genoeg.
Ik heb dezelfde dag mijn abonnement opgezegd.Ben nu bij telenet ( is niet beter ...)

pablo said...

Confusing, all those anonymous reactions ...

Waar je ook bent, gepluimd wort je : vrije concurrentie noemen ze dat, denk ik.

Anonymous said...

Niet alleen de datalimieten maar ook de snelheden gingen omhoog gaan. Aan dat eerste heb ik eigenlijk niks (ik zit om en bij de 6 à 8 Gb/maand, dus wat ben ik met een verhoging van 25 naar 75 Gb?), en van dat tweede is plots geen sprake meer.
Downgraden naar de lagere formule zit er niet echt in, want dan kan je nog maar met 1 computer tegelijk surfen.
Voor een verhoging van datalimieten waar ik niks mee ben, en een verhoging van de snelheden waar nu geen sprake meer van is, betaal ik iets meer dan een EUR extra per maand. Intussen stelt men bij Belgacom dat men door die prijsverhoging onder het Europese prijsgemiddelde zit.
Komt daar nog bij dat ze de prijsstijging eigenlijk niet op tijd hebben aangekondigd. De prijsverhoging gaat wel pas in vanaf 1 april, maar abonnementsgeld betaal je vooraf, dus de factuur die je in maart krijgt is al hoger.
Was er in dit land maar échte concurrentie ipv een bende bedriegers die allemaal ongeveer dezelfde prijs aanrekenen.
En waar is Quickie nu? TestAankoop?