Populair

Een omvraag weet dat mevrouw Martine Tanghe en meneer Freek Braeckman de populairste nieuwsankers zijn.

Lees :
http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv/article/detail/1063813/2010/02/05/Tanghe-en-Braeckman-populairste-nieuwsankers.dhtml.

Ik zie mevrouw Tanghe geen minuut per jaar, want iedere keer wanneer ze op het scherm opduikt heb ik een vol-automatische reflex in mijn rechterduim : ik kan niet snel genoeg wegzappen. Er is ook nog een heer nieuwslezer - ik ken hem als meneer pedant - die bij mij dezelfde reactie voortbrengt. Hij is vergrijsd in de stiel, maar ik ken niet eens zijn naam. Ik heb ook geen enkele behoefte om hem te kunnen benoemen.

De heer Braeckman ken ik niet ; ik kan me bij die naam niets of niemand voorstellen. Ook de andere in Flaanderen wereldberoemde BV-sterren die in het artikel vernoemd worden zijn mij onbekend. Dat soort populariteitscircus is aan mij niet besteed.

Overigens, hebben ze bij de VRT een speciale opleiding waar de nieuwslezers dat bekakt accentenspel aanleren ?

No comments: