Nederland

Ik lees dat de regering gevallen is in Nederland. Dat laat mij behoorlijk onverschillig : ik heb niets met Nederland en haar politici.

Terloops toch twee opmerkingen :

- het lijkt mij zéér onwaarschijnlijk dat mensen als Balkenende in België ooit verkozen zouden raken. Maar ik weet echt niet of dat een compliment voor Nederland is of omgekeerd. Hoewel, als predikant kwam ons Guyke aardig in de buurt van zijn Nederlandse collega ;

- toch ben ik blij dat de heer Bos ook kwam te vallen. Ik hoop dat zijn electorale berekeningen totaal de mist ingaan. Ik ben nog altijd de kwaadaardige onzin niet vergeten die hij in de Fortis affaire over België gespuid heeft. Hopelijk komt boontje om zijn loontje.

En zeggen dat er Flamingen zijn die zich inbeelden dat ze in een verenigd koninkrijk der Nederlanden zouden kunnen leven.

Een echte nachtmerrie - brrrr : ik krijg er koude rillingen van !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

En voor de noorder- en andere buren die zouden opwerpen dat ik niet eens een behoorlijke zin kan brouwen in het Nederlands : ik heb altijd gezegd en geschreven dat het Nederlands niet mijn moedertaal is, en zeker niet het noordnederlands Hollands of het schijterige (sorry !) verkavelingsvlaams.

Ik schrijf mijn eigen contraire taal.

Punt.