Sneeuw

Het is jaren en jaren geleden dat ik nog zoveel sneeuw gezien heb in mijn tuin en op mijn straat.

Statistisch betekent dat enkel dat er een dikke laag sneeuw ligt, niet dat het klimaat op lange termijn aan het verwarmen of verkouden is (alhoewel deze laatste stelling al veelvuldig wordt aangehangen op internet door de non believers).

Toch vraag ik me af : is deze overvloedige sneeuwval een gemeen knipoogje van de weergoden naar de al dan niet "well intentioned" nincompoops (gelovigen en ongelovigen) die verleden week cinema gaan spelen zijn in Kopenhagen ?

De ecologische voetafdruk (beurk ... de benaming alleen al) van die cinema moet enorm, nee monstrueus groot geweest zijn, en eens te meer heeft een berg een (doodgeboren ?) muis gebaard ...

En nu begint het gezaag over een witte Kerst pas goed.

No comments: