Milieu

-- In koeien van letters op de frontpagina van De Standaard : "NOG 48 UUR VOOR HET KLIMAAT".

Welke zinnige mens (ik durf bijna niet schrijven welke zinnige journalist) kan zulke sensationalistische "drivel" nog uit zijn pen schroeven ? Wat is het praktisch nut van zulk editoriaal hoogstandje ? Smelt al het poolijs binnen 48 uur ? Gaan alle ijsberen dood ? Komt Kopenhagen onder het smeltwater te staan ?


-- Als tegengif dan maar een waarschijnlijk sterk overderven diatribe tegen Al de gore Gore, de goedgeplaatste allesweter, want hij weet alles over hete lucht.

Lees :
http://www.tgdaily.com/sustainability-features/45069-al-gore-shoots-self-climate-summit-in-foot.

Ik weet niets over mijn bron ; aan de stijl te lezen is ze totaal onbetrouwbaar, maar in het debat over klimaatverandering en global warming zitten beide zijden vol met dit soort "horse manure".


-- En dan heb je maar eens een groene minister van het milieu. Die lokt dan een locale milieuramp uit.


Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=HR2JOI6A.

Ik durf denken dat de Flaamse reactie op dit schandaal stevig overroepen is, maar van een Brusselse kan je goed aannemen dat ze denkt : laat maar lopen : wij hebben er geen last van. Que les flamins se débrouillent !


-- Toen we vroeger het woord milieu gebruikten (in de tijd toen vrijen ook nog vrijen betekende) hadden we het over de maffia. Is er dan zoveel veranderd ?

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Zoals ik elders schreef : ik krijg nachtmerries van die Ecolo dame.