Nogmaals minaretten

Er is in de media wereldwijd al een tsunami van zinnige en onzinnige commentaren over de Zwitserse minarettenkwestie heen gewalst. Ook De Standaard doet zijn best. Ik ga zeker geen reclame maken voor in mijn ogen goedkope en platvloerse "commentators" als pdw. Hij krijgt in de krant van vandaag trouwens een duidelijk en - spijtig genoeg maar half overtuigend -wederwoord van enkele moraalfilosofen. Het probleem met sommige van die "goedmenende" commentatoren is dat ze rond bepaalde problemen in een brede boog heen wandelen of ze straal ontkennen. Ook in de hiƫrarchie van de Rooms katholieke kerk komt men dat soort individuen tegen (sorry, maar dit moest ik hier even kwijt).

Een - naar mijn mening - zeer duidelijk antwoord komt van Mia Doornaert in "Minaretten".

Lees :
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=UG2J7ASF&word=minaretten.

Nu weten alle politiek correcte geesten dat Mia Doornaert een conservatieve islamofoob is en dus alleen horse manure kan schrijven. Toch zou ik iedereen aanraden het artikel toch maar eens te lezen.

Dank U, mevrouw Doornaert ! Ik had het in geen duizend jaar zo goed kunnen verwoorden.

No comments: