Schrappen

Binnen een paar dagen begint de periode die ik eigenlijk zeer graag uit de kalender zou schrappen : de tijd tussen 15 december en 15 januari.

Ik haat de periode rond de Kerst , gekenmerkt door oppervlakkig en vals sentiment en begeleid door schmalzy muziek (de hoofdprijs gaat naar het tenenkrullende en voortdurend herhaalde Stille nacht, heilige nacht) ; ik haat de overvolle winkelstraten - een orgie van cadeautjes zoeken en kopen ; ik verafschuw de onvermijdelijke absoluut smakeloze kerstverlichting en de plaag van de laatste jaren, de gevelklimmende kerstmannen ...

Ik verafschuw de periode tussen 31 december en 15 januari waarin we mekaar geforceerd het allerbeste toewensen ; nadien draaien we alles terug naar normaal en negeren we mekaar totaal of komen de messen weer boven. En bij velen duurt het zelfs niet zo lang : op 2 januari keren ze al terug naar de wetten van de jungle.

Ik zie er echt tegen op : hoe sneller die periode voorbij is, hoe beter.

Of meen ik het toch niet echt ? En is het echt de moeite waard voor hen die we gemeend het allerbeste toewensen ? Misschien haat ik alleen het commerciƫle gedoe dat die periode totaal gedenatureerd heeft ?

3 comments:

davy said...

die 'beste wensen'vindt ik ook maar gedoe en is ook niet echt voor mij!!

het 'lekker' eten onder familie vindt ik dan weer wel gezellig...

pablo said...

Zo ken ik je !

davy said...

tot 1 januari!!