CO2

"Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) gaat met de trein naar de klimaatconferentie in Kopenhagen. Die reis neemt ettelijke uren in beslag.

‘Onder het motto 'begin bij jezelf' neem ik de trein. Met het vliegtuig zou de CO2-uitstoot 810 kilogram bedragen, terwijl ik met de trein de uitstoot tot 120 kilogram kan beperken. Spijtig genoeg doet niet iedereen dat’, zei Schauvliege woensdag op een persconferentie."


Lees :
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20091202_061.

Het is gewoon diep ontroerend om te zien hoe ernstig onze excellenties hun verantwoordelijkheden nemen en hoe trefzeker ze hun prioriteiten kunnen bepalen.

Ik ben er echt kapot van. Joke toch !

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Het Eurosongfestival is waarschijnlijk nuttiger dan dat klimaatcircus in Kopenhagen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis, maar ik ben er vrij gerust in.

We drinken een glas
we maken een plas
en laten alles verder zoals het was.