World Economic Forum

Vandaag begint in het Zwitserse Davos de jaarlijks plechtige hoogmis van de Vrije Markt Economie met bedrijfsleiders, staatshoofden en andere politici, ja zelfs (verdwaalde ?) vakbondleiders en enkele sterren uit de media ; het geheel opgefleurd met honderden journalisten. De "wereldelite buigt zich" over de meest pregnante problemen die de wereld teisteren.

Er wordt "ge-networked" tegen de sterren op, en wie niet in Davos gezien wordt telt gewoon niet mee.

Ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat alle sneeuw en ijs in Davos en omstreken niet zal smelten van al de hete lucht die daar zal geproduceerd worden.

Zie : http://www.weforum.org/en/index.htm.

NB : ik heb één enkele keer op het punt gestaan mij daar ook eens te vertonen. Ik ben niet altijd ongevoelig geweest voor "la folie des grandeurs" ! Maar ik ben nog altijd blij dat ik het niet gedaan heb.

The World Economic Forum in Davos : the highest annual concentration of hot air in the world.

No comments: