Kijkvee

"De 2,4 miljoen Vlaamse gezinnen die via de kabel naar tv kijken, krijgen na de zomer twee nieuwe zenders. Dat schrijft De Morgen donderdag.

Telenet, eigenaar van de kabel in Vlaanderen, herschikt daarvoor het huidige aanbod aan analoge tv-zenders. Het Mechelse bedrijf heeft voor de vrijgekomen ruimte een zogenaamde beauty contest uitgeschreven. Iedereen die een nieuwe zender wil bouwen, mag voorstellen op tafel leggen.

De kabelmaatschappij zal ook een aantal buitenlandse openbare omroepen op de kabel vervangen door commerciële zenders die in eigen land meer bekeken worden dan de publieke omroepen."

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF30042009_008.

Ik decodeer : zo wordt het weerbarstige analoge kijkvee bijna gedwongen om naar de veel duurdere digitale optie over te schakelen.

Het woord "krijgen" is goddelijk : Telenet geeft niets.

En we zijn stilaan vertrouwd met de herschikkingen en de vervangingen van (meestal degelijke) buitenlands omroepen door afstompende commerciële zenders. Mag ik dan voorstellen dat ook de Turkse zender van de kabel verdwijnt ? De meeste geïnteresseerde landgenoten hebben toch sateliet ?

Ik decodeer verder : nog minder kwaliteit en nog meer oppervlakkige commerciële rotzooi en degoutante reality tv die tot vervelens toe herhaald wordt. Nee, kanalen die bijna uitsluitend door geestesverdovende herhalingen gevuld worden.

Ik zeg het al lang, maar het is hoog tijd dat ik mijn Telenet abonnement opzeg ! Dan nog liever Belgacom, of zelfs een sateliet !

No comments: