Facebook

Ik ben nooit een echte netwerker geweest. Ik heb collega's gehad die harder aan hun netwerk zwoegden dan aan hun job. Toch krijg ik regelmatig een uitnodiging om een "vriend" te worden van een of andere (on)bekende op Facebook of bij een of andere vergelijkbare club. Netwerken is blijkbaar een blijvertje, en mensen kicken op het aantal van hun "online" "vrienden".

Deze week heb ik (eindelijk ?) een Facebook account aangemaakt. Ik lees nu in de krant dat ik zodoende een van de 374.000 vijftig plussers geworden ben die op een sociale netwerksite actief (kunnen) zijn. Blijkbaar vertegenwoordigt die groep ongeveer dertig procent van de "ouderen" die online actief zijn.

Ik heb even rondgeneusd en de inleidende vragen bekeken waarop Facebook graag een antwoord krijgt. Het gevolg was dat ik onmiddellijk mijn account geannuleerd heb, of liever gedesactiveerd, want ik heb nog niet gezien - en ook niet echt gezocht - hoe je echt kan annuleren. Dat zou evident moeten zijn, maar dat is het blijkbaar niet.

Slijmerds ... doet me denken aan de slijmerige vliegenvangers van vroeger !

2 comments:

Pablo Carpintero said...

En zeggen dat er kerels zijn die in de krant vertellen dat ze alleen privé-informatie" op Facebook zetten. Privé ?? op Facebook ???

pablo c. said...

En, het moet gezegd, sommigen lukten hun carrière meer door hun network dan door hun competentie. Maar dat is altijd de laatste van mijn zorgen geweest. I couldn't have cared less.