Criminelen mogen proces afkopen

"Criminelen die tot 20 jaar cel riskeren, zullen in de toekomst de strafvordering kunnen afkopen met een geldboete. Dat meldt Carl Devlies (CD&V), staatssecretaris voor de Coördinatie van de Fraudebestrijding. De geplande wetswijziging is uniek in de wereld. Ze voorziet in een verregaande vorm van 'plea bargaining' (onderhandelen over de strafvordering), zeker voor een continentaal rechtssysteem als dat in België."

Lees : http://www.tijd.be/nieuws/binnenland/Criminelen_mogen_proces_afkopen.8175097-438.art.

Onvoorstelbaar !! Indien dit ongelooflijk bericht bevestigd wordt is dat het zoveelste bewijs dat de "heren" van dit land de pedalen totaal verloren hebben en niet meer weten waarin of waaruit.
Dit voorstel (?) komt niet van een publiciteitsgeile backbencher maar van een christelijk geïnspireerd lid van de regering. Indien dit bericht bevestigd wordt, heb ik maar één vraag : is die man gek geworden ?

Maar ja, alles heeft zijn prijs.

4 comments:

Pablo Carpintero said...

Vraag me niet hoe, maar dit bericht was even verdwaald ...

Het schijnt dus wel degelijk waar te zijn, en het ergste is dat het voorstel nogal wat politieke bijval blijkt te oogsten.

Het is al laat dag, maar ik begin te denken dat ik het stof van dit apenland toch nog van mijn sandalen zal moeten schudden.

Alhoewel, is het elders beter ? Voor de "durs de comprenure", dit is een rhetorische vraag.

Anonymous said...

Een beetje meer respect voor onze ministers zou u niet misstaan. Wie denkt ge wel dat ge zijt !!!

pablo said...

Ik wil aan "anonymous" antwoorden dat ik een KIEZER ben en dat ik tot nader inzien nog altijd in een democratie leef (hoewel ?). Maar een mij totaal onbekende politica stelt terecht dat de volgende stap misschien cijnskiesrecht is.

pablo said...

By the way, voor hen die mij niet geloven :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=0429DG8M&word=le+nouveau+reynders.