Deugden en ondeugden in mijn krant

-- Zorgvuldigheid :

over het snoepreisje van enkele Waalse parlementsleden naar het Westen van de Verenigde Staten : "Voor de rest is er een mooi toeristisch programma, van New Mexico, de Grand Canyon in Arizona over Alcatraz naar San Francisco en de beroemde Californische wijngaarden" ... een beetje journalist weet dat je normaal gesproken over San Francisco naar Alcatraz reist en niet omgekeerd. Hallo, Google World ?

-- Verdraagzaamheid :

in "Verliefd op een ongelovige" vertelt een universitair gevormde moslimvrouw over twee bladzijden hoe haar vader, die al meer dan dertig jaar in dit land woont en zelf met een Belgische getrouwd is, niet kan en wil aanvaarden dat ze een relatie heeft met een Spaanse niet moslim. De man heeft zich blijkbaar nooit kunnen of willen aanpassen en is steeds "nauwdenkender" geworden.
Hij wil zijn dochter nu nooit meer zien. Hij woont al meer dan dertig jaar in dit land, en koestert blijkbaar een diepe minachting voor de ongelovigen die dit land bevolken.

Is die man zo uitzonderlijk zoals de politiek correcte goegemeente ons wil doen geloven ? Of moet verdraagzaamheid nog al te dikwijls dikwijls van een kant komen ? Er is een vraag die in mij opwelt maar die ik uit politiek correcte principes maar niet zal stellen ...

-- Hoop.

De krant brengt een grote titel : "Prille hoop op begin van lente voor economie". Er wordt zelfs al gesproken over trendbreuken. Blijkbaar is de volkse wijsheid dat een zwaluw de lente niet maakt nog maar eens vergeten. En het is niet omdat een doodzieke persoon een paar kortstondige oplevevingen meemaakt dat hij ook genezen is.

-- Hebzucht.

"Bankiers worden beter van de crisis" want de spaarrente daalt, de "ontleningsrente" veel minder. Hadden jullie het dan anders verwacht ?


En zo kan ik maar doorgaan ... want blijkbaar lijd ik ook aan het BBSS.

1 comment:

pablo said...

Ik voel wel enige verwantschap met die moslimvader : ik word ook steeds "nauwdenkender".