Integratie ?

De Gentse filosoof Johan Braeckman vraagt zich af hoe moslimjongeren die geloven in het bestaan van Adam en Eva en de schepping van de mens door Allah, een universitair diploma biologie of geneeskunde kunnen halen. "Islamcreationisme" bemoeilijkt de integratie van de moslims, en - ik herhaal - geloven dat Allah de mens heeft geschapen bevordert de integratie niet.

Wie mijn blog leest weet dat ik niet echt gelukkig ben met de groeiende invloed van de islam in ons land, en ook niet met de segregatie van de islamieten. Maar om voormeld bericht kan ik zeker niet juichen.

Er bestaat nog zoiets als de vrijheid van meningsuiting ; dat wordt nogal eens weggemoffeld door de politiek correcte elite. En indien het geloof privaatzaak is zoals deze elite zo graag verkondigt, wat heeft het dan te maken met een universitair diploma ?

Nog een "contraire" opmerking. Je kan evengoed lezen : hoe kunnen christenen die geloven dat God de mens geschapen heeft - en dat zijn echt niet allemaal achterlijke creationisten, believe you me - een universitair diploma behalen ?

Verdraagzaamheid ?!?

No comments: