Het spoor

Lees : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1021293/2009/10/27/Geen-treinen-op-5-november.dhtml.

"Het gemeenschappelijk vakbondsfront bij de NMBS heeft voor volgende week een stakingsaanzegging ingediend, die loopt vanaf woensdagavond 4 november 22 uur tot donderdag 5 november 22 uur. De bonden dreigen er zelfs mee vanaf dan elke donderdag het werk neer te leggen."

De reden heeft voor mij geen enkel belang en de link bevat de nodige informatie voor de nieuwsgierigen.

Staken is altijd een sport - ja zelfs een eerbiedwaardige traditie - geweest bij het spoor. Ik heb er in der tijd overvloedig kunnen van genieten ... Ja, ik heb er een latent trauma aan overgehouden en beschouw de spoorwegen nog altijd als een onbetrouwbaar vervoermiddel. Ik reis dan ook alleen met het spoor indien ik het echt niet kan vermijden.

Maar ik vind het wel eigenaardig dat de staking niet op vrijdag is.

No comments: