Breken met het verleden enz.

-- In De Standaard van het weekend worden vijf bladzijden besteed aan interviews met en verklaringen over de drie kandidaat voorzitters van de Vlaamse liberalen. Duidelijk van het "goede" te veel. En breken met het verleden ? Ik die dacht dat de door onze Guy geleide regeringen in een recent verleden het toppunt van initiatief, inzicht en daadkracht bereikt hadden ?

-- In een artikel over het onderzoek naar aandelenhandel met voorkennis van ex-KBC toplui staan ook twee opmerkelijke zinnen :

"In de weken ervoor steeg de aandelenkoers fors, wat opmerkelijk was, want KBC worstelde intern met slecht nieuws." Hebt U hem ?

En een van de heren die "onderzocht worden, wist : "Ik ken de regels van het spel en respecteer die. Met handel in voorkennis houd ik me niet bezig." Of hoe de keuze van een woordje, gewild of ongewild, toch belangrijk kan zijn.

Het artikel vind je desnoods op http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0E2HCI9I.

-- Verder weet de redacteur van de rubriek Commentaar dat onze minister van justitie de mensen vertrouwen inboezemt.

Lees : http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=0E2HCI9E.

Just so you know it : mij niet, beste redacteur, mij niet. Geen gram zelfs.

Verder weet de redacteur dat de minister op een bouwplaats staat die snel in een moeras kan veranderen. Nee, de minister staat al in een moeras, en veel verder dan zijn enkels. Maar zinkt hij ? Dat is niet zeker. Jullie weten intussen wat ik denk van hete lucht.

No comments: