De Croo

Ik heb altijd enige, zeg maar een pak, sympathie opgebracht voor de eigenzinnige - en wanneer het hem paste contraire - Herman De Croo.

Maar blijkbaar is het hemd ook bij hem nader dan de rok. Zijn zoon, die bij mijn weten nog niets bewezen heeft en een ervaringsmaagd is (Herman De Croo is net de enige die nieuwe woorden kan uitvinden) is kandidaat voorzitter van de Flaamse liberalen.

Nu zal de toekomst van die partij en haar leden mij worst wezen - hun "principes" zijn mij totaal vreemd en in de grond zou ik ze graag zien verschrompelen tot niets - maar dit toont eens te meer een zeer zwak punt aan in ons politiek bestel. Steeds meer politiekers - en niet alleen "blauwe" - trachten een dynastie op te zetten.

Onze (echte) kroonprins met decennia vorming achter zich wordt veroordeeld als "onbekwaam" zonder enig bewijs ; maar in de privé-dynastie is de zoon of dochter per definitie bekwaam.

No comments: