Telenet

Er landde een"brochure" in mijn brievenbus van mijn alom - vooral door zichzelf - geprezen kabelmaatschappij.

"Telenet is permanent in de weer om het tv-aanbod beter af te stemmen op haar kijkers" (lees : om haar inkomsten te verhogen).

"We stellen vast dat sommige zenders meer bekeken worden dan andere. Vooral zenders van eigen bodem doen het goed. Daarom voeren wij enkele veranderingen door in ons basisaanbod."

Ik heb nooit cijfers gezien over de frequentie waarmee de zenders bekeken worden ; dat zal wel een strategisch bedrijfsgeheim zijn zeker ? En dat zenders van eigen bodem meer bekeken zouden worden is een zoveelste aanwijzing dat wij hier fameuse navelstaarders aan het worden zijn. Al eens gekeken welke Flaamse rotzooi er nu al op de kabel staat ?

We "krijgen" "er drie nieuwe, op Vlaanderen gerichte, TV-zenders bij". Krijgen ??? Wij krijgen niets, voor wat hoort wat, en welke zenders gaan er nu weer verdwijnen uit het analoog aanbod ? Bovendien gaan ook sommige frequenties weer veranderen.

Telenet doet er alles aan om ons zo snel mogelijk naar het digitale aanbod te dwingen, zonder enige garantie dat het aanbod en de kwaliteit verbeteren.

Ik moet me echt geweld aandoen om die maatschappij niet eens en voorgoed mijn huis uit te gooien. Telenet weet ook nog te melden dat ik tot 1 november 2009 "zonder verdere verplichtingen" mijn televisieovereenkomst kan opzeggen, maar dan op een vermeld telefoonnummer. Om nog eens minutenlang van hot naar her gestuurd te worden ? En waarom zou dat enkel kunnen tot 1 november ? Telenet heeft duidelijk geen verplichtingen tegenover mij ; waarom zou ik er dan hebben tegenover Telenet.

Het enige wat me nog tegenhoudt is dat ik vrees van de regen in de drop terecht te komen.

A suivre.

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Maar als "ze" per ongeluk eens iets doen wat ik goed vinden, dan zeg ik het ook.

De maatschappij kondigt aan dat per 1 october Kanaal Z,
ARD Das Erste en TRT International Europe van de analoge kabel verdwijnen.