BAM krakeel

Ik weet ook wel dat Antwerpen de navel van de wereld is, maar de straatvechterij over het BAM project loopt zo stilaan de gaten uit. Over het project zelf heb ik geen mening : ik heb het debat niet gevolgd ; het interesseert me niet en ik ben geen partij want ik kom bijna nooit in de regio.

Maar eens te meer blijkt dat sommige mensen hun plaats niet (willen) kennen en dat "managers" de godenkinderen in onze maatschappij menen te zijn.

"Vinck verwijt Janssens opportunisme. Hij gelooft in zijn project en wil vooruitgaan. De manager bekijkt het politieke gekrakeel (in zijn ogen het bewijs van een gebrek aan daadkracht) met afschuw en voelt zich eigenlijk ook belazerd. Nu de politiek BAM in de steek laat – geen enkele Antwerpse partijafdeling neemt openlijk de verdediging van het BAM-tracé op zich in afwachting van de uitslag van de volksraadpleging – neemt de organisatie zelf het heft in handen. Ze voert actief campagne voor haar tracé.

Daar kan de Antwerpse burgemeester niet om lachen. Campagne voeren is voor politici, niet voor overheidsorganisaties. Maar Vinck ziet zich niet als een ambtenaar. Hij voelt zich een manager die in opdracht van de minister-president werkt. Dat Peeters zich momenteel afzijdig houdt (lees: Vinck evenmin tot de orde roept), krikt het humeur van Janssens niet op. De burgemeester wil dat de BAM zwijgt. Een debat met Vinck wijst hij beslist af."

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=UH2FTBAQ&subsection=3.

Ik voel geen greintje sympathie voor de Antwerpse "burgervader", maar ik denk dat de manager in kwestie hier zijn bevoegdheid te buiten gaat. En dat de Flaamse premier niet reageert bewijst eens te meer : "Wat we zelf doen doen we beter".

2 comments:

Anonymous said...

Geen partij ????

Je mag wel meeBETALEN.

Pablo Carpintero said...

Vandaag in De Morgen : BAM zwaait met eigen peiling: "Antwerpenaar heeft geen voorkeur voor brug of tunnel".

Ben ik dan de enige die dat abnormaal vindt ? Moeten we daarvoor belastingen betalen ? En dan zijn ze nog verwonderd dat de kosten de pan uitrijzen ...