Gesjoemel

Naar het schijnt ontkent de ontslagen directeur van het Vlaamse Huis in New York alle gesjoemel.

Ik ken die man niet, maar wat ik in de krant over hem lees maakt hem alles behalve sympatiek. Ik heb dat soort ambitieuze potentiële "top"-managers in het latere deel van mijn carrière van dichtbij meegemaakt. Gelukkig is geen van hen - op één na dan - ooit mijn baas geweest. Die ene uitzondering vloekte ook in onze ondernemingscultuur, want die hadden we toen nog. Maar ik heb dat "accident" - het gevolg van een eerste poging tot "modernisering" van onze bedrijfscultuur - moeiteloos overleefd.

Dat alles om aan te wijzen dat de reactie van die ontslagen directeur mij totaal niet verwondert : sommige mensen zijn zodanig self centered en egocentrisch dat zij zelf - voor zichzelf en voor hun omgeving - de maat van alle dingen worden.

En het ongeluk is dat dat soort mensen, zeker in de kapitalistische graai-economie, nogal gemakkelijk omhoogdrijft.

Hete lucht weet je wel ...

No comments: