Politici

In de krant lees ik dat de begroting al minstens € 1.8 miljard "eenmalige maatregelen" bevat. Volgens sommige van onze leiders ging dat niet meer gebeuren.

Politici zijn al even geloofwaardig als beroepsrenners.

Wie gelooft die mensen nog ?

Alleen, de meeste beroepsrenners liegen pas nadat ze op doping betrapt zijn. Wanneer liegen politici eigenlijk niet ?

Is het toeval dat onze laatste twee eerste ministers zo graag mogen fietsen ?

En een weddingske : de begroting voor 2009 moet opgesteld worden met een overschot van 0.3 %. Ik zou er bijna mijn zondags pak - dat ik toch nooit draag - op verwedden dat het definitieve cijfer eerder een tekort van 2 tot 3 % zal zijn.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik mij vergis, maar nood breekt wet, zeggen ze toch in die kringen ??

1 comment:

Pablo Carpintero said...

Moeilijke omstandigheden ? Die hebben ze toch grotendeels zelf geschapen met hun jarenlang gepruts, zels "in goede tijden" ?