Ervaringsdeskundige

In De Standaard van vandaag ligt graaf Lippens op het eerste blad met een Franse vlag in zijn buik geplant. Niet slecht bedacht, maar zelf vind ik de cartoon op blz E3 stukken beter. Daar staan een paar greinzende "ollanders" met een ijzingwekkende boodschap. Maar alla, terug naar ons onderwerp.

Graaf Maurice Lippens is nu ook een "ervaringsdeskundige" geworden die, wanneer de golven van de huidige orkaan zijn gaan liggen, veelvuldig in de media kan worden opgevoerd wanneer weer eens een of andere rampspoed zal moeten worden toegelicht.

Weten jullie nog wanneer de heer Maurice de titel van graaf verworven heeft ? En weten jullie ook nog waarom ? Juist, ja.

Twee van de drie dinosaurussen die de Belgische economie - volgens het grootste deel van de gestelde lichamen en goedmenende bevolking - grote diensten hebben bewezen, maar volgens contrarians zoals ik de economie nog grotere schade hebben toegebracht, zijn nu van hun voetstuk gevallen. De derde heeft waarschijnlijk het eeuwig leven.

Neen, ik noem geen namen meer. En ik maak er ook geen tekeningske bij.

2 comments:

Anonymous said...

Lezenswaardig in De Morgen : "Dank U Maurice"

op http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/440832/2008/10/06/Dank-u-Maurice.dhtml.

Anonymous said...

Ik heb hem al in een flits op TV gezien. Ik heb niet geluisterd wat hij te zeggen had. Hij heeft al genoeg gezegd.