GaultMillau

Klassementen van restauranten zijn in mijn ogen meestal subjectief, onbetrouwbaar en ongeloofwaardig, behalve misschien voor de echte toppers. Maar die kan ik niet beoordelen want die kan ik toch niet betalen.

Maar op "De Gentenaar blogt" lees ik dat GaultMillau, een van de meest omstreden gidsen, 't Boerenhof in Oostakker en de Nenuphar in Afsnee beiden eenzelfde kwotering van elf op twintig geeft. Dat gaat mijn petje te boven.

Daarenboven vraag ik me af hoe sommige restaurants wel, en andere niet in de gids worden opgenomen. Maar alla, ik ga eten waar ik het lekker vind, en gidsen komen daar niet meer aan te pas. En lekker is niet altijd duur, en duur is niet altijd lekker. Wel vind ik dat het gemiddeld prijsniveau van de restaurants de laatste paar jaar de pan uitgerezen is.

No comments: