Lieferinge


Vanmorgen ontving ik "Lieferinge Gezinsreconstructies 1599 - 1833" door Edgard De Geyter. De VVF afdeling Aalst heeft het initiatief genomen om dit werk weer uit te geven.

Deze studie stond al lang op mijn "te consulteren" lijstje, want ik hoopte er een paar doorbraken in te vinden, zoals voordien al in meerdere andere gezinsreconstructies uit de streek was geschied.

Nee dus, een stapel bijkomende gegevens, maar geen doorbraak met meerdere additionele generaties. De gebraden duiven kunnen mij niet altijd in de mond blijven vliegen.

Maar toch weeral een belangwekkend feit. In mijn stamboom stootte ik al op meerdere takken van de familie De Vidts - dit is een naam die tot nu toe op de meest verscheidene plaatsen opduikt. En ook hier stoot ik weer op een De Vidts. Een Joanna De Vidts was de grootmoeder van Anna Maria (De) Colins, de grootmoeder van mijn overgrootvader Jozef Timmermans.

Ik ga er nog altijd van uit dat al die takken waarschijnlijk teruggaan op het 16e eeuwse Pamel, maar enige twijfel is, bij gebrek aan bewijzen, zeker gerechtvaardigd.

No comments: