De pot verwijt de ketel

Volgens de kranten heeft de Belgische echtgenote van de Ecuadoraanse president nog maar eens uitgehaald naar het Belgisch immigratiebeleid dat ze hypocriet noemt. En "madam" schijnt het nodig gevonden te hebben de woorden "gestapo-praktijken" in de mond te nemen.

Zou die dame niet beter haar klep houden (sorry, ik kan het niet beleefder schrijven) zolang mensen haar adoptieland ontvluchten uit zwarte armoede of om te ontsnappen aan om wraak schreeuwende sociale ongelijkheden ? De pot verwijt de ketel, of de splinter en de balk ...

Ter informatie, hoewel ik statistische lijstjes haat - ik heb er zelf te veel gemaakt en weet wat ze betekenen : wereldwijd staat Ecuador op de 141e plaats voor het BIP per inwoner met een geschatte 4.500 USD in 2006. Het vergelijkbare cijfer voor Belgiƫ is 33.000 USD.

Deze cijfers komen uit het statistisch jaarboek van de CIA - er staat een link naar deze website op mijn blog. Deze verzameling onfrisse jongens en meisjes verzorgt wel nogal degelijke statistieken (voor zover dat geen contradictio in terminis is). En nu krijg ik geen visum voor de USA meer zeker ? Tant pis !

No comments: