Veiligheid en gerechtigheid

Uit De Standaard : "Bus De Lijn beschoten uit wraak" en andere artikels blijkt dat er zowat een stille oorlog woedt tussen De Lijn en bepaalde elementen van de Brusselse jeugd.

Lees o.a. : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DU29Q9P9&word=de+lijn en
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=8H29QKDJ&word=de+lijn.

In verband met het laatste schietincident lees ik : "De jongeren hadden voor vernietiging en illegale wapendracht aangehouden kunnen worden. Maar de magistraat besliste hen te laten gaan omdat het louter materiële schade betrof en ze bekentenissen hebben afgelegd. Ook hebben de twee geen gerechtelijk verleden."

Ga hier aub niet meer achter zoeken, zoals mogelijks vrees voor uitgebreide relletjes ...

Indien ik morgen "wraak" zou willen nemen op sommige politieke elementen of op een of andere instelling die mij niet bevalt, en indien ik hier en daar een paar ruiten zou ingooien, zou ik dan ook op dezelfde clementie mogen rekenen ?

Juist ja !

No comments: