De terugkomst van Siegfried

Ik heb altijd kunnen genieten van een portie Torfs, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik vind dat hij zichzelf stilaan veel te ernstig begint te nemen als clown en / of als woordkunstenaar. Hij geniet uitbundig van eigen kunnen.

Maar blijkbaar is ook hij vergeten hoe ver te ver is. Een voorbeeld :

'Als God roept, moet je voet bij stuk houden, maar als Siegfried roept, moet je gehoorzamen', vertrouwt Rik Torfs ons toe over de VRT-hoofdredacteur Siegfried Bracke. 'Net als Christus is Siegfried teruggekomen voor alle mensen.'

Lees : http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=AJ2AQ7F8.

Maar ja, van iemand die deelneemt aan de "slimste mens" van de wereld kan je moeilijk voortdurend nuancering verwachten. Toch kan ik mij levendig voorstellen dat er binnen een en twintig eeuwen nog even uitvoerig over Siegfried zal gesproken worden als over Christus nu.

No comments: